Ortopedinen osteopatia hoitaa

Ortopedinen osteopatia hoitaa tuki- ja liikuntaelimistön häiriötiloja

tuki- ja liikuntaelimistön häiriötiloja

Ortopedinen osteopatia hoitaa tuki- ja liikuntaelimistön häiriötiloja ja Modern Movement Clinic Turku on alan asiantuntijaklinikka. Asiantuntijamme ovat kehon toiminnan, tuki- ja liikuntaelinvaivojen, manuaalisen lääketieteen sekä kiputilojen ammattilaisia, eli ortopedisia osteopaatteja. Osteopaattiemme ammattiosaaminen perustuu laaja-alaiseen neljän vuoden korkeakoulutukseen (240 op), jossa keskitytään ihmisen anatomiaan, tutkimiseen ja hoitoon. Ortopedinen osteopatia koulutuksena edellyttää lisäksi terveysalan pohjakoulutusta, kuten fysioterapeutin tai hierojan tutkintoa. Hoitomuoto perustuu tarkkaan kehon fysiologian, biomekaniikan sekä kaikkien elintoimintojen ymmärrykseen ja osteopaattimme ovat erikoistuneet näihin osa-alueisiin auttaaksenne teitä.

Modern Movement Clinic Turku: osteopatiapalvelut ammattitaidolla

Modern Movement Clinic Turku:

Modern movement Clinic Turku: osteopatiapalvelut ammattitaidolla

osteopatiapalvelut ammattitaidolla

Ortopedinen osteopatia hoitona

Vastaanotolle tullessanne osteopaatti haastattelee ja tutkii teidät kattavasti. Tutkimisessa osteopaattimme käyttää työkaluina neurologisia testejä (refleksit, ihotunto, tasapaino, motoriikka, lihasvoima ym.), niveltoimintatestejä, palpaatiota (käsin tunnustelua) ja liikeanalyyseja. Lisäksi ortopedinen osteopatia sisältää röntgenkuvien tulkitsemista. Osteopaattimme tuntevat patologiset ja traumatologiset tilat, tyypilliset työ- ja urheiluperäiset vammat sekä eri ikäisten ihmisten tuki- ja liikuntaelinvaivat.

Henkilökuntamme tärkein tehtävä on löytää oikea syy vaivoihinne, tunnistaa hoidon tarve ja hoitaa syy kokonaisvaltaisesti sekä ohjata tarvittaessa jatkotoimenpiteisiin. Ortopedinen osteopatia tavoittelee vastausta kysymyksiin: mikä, miksi ja mitä sille voidaan tehdä? Osteopaattimme ovat kouluttautuneet suoravastaanottoon, joten voitte tulla tutkittavaksi ja hoitoon ajanvarauksella ilman lääkärin lähetettä. Ortopedinen osteopatia kattaa myös erittäin tarkasti ääreishermoston ja keskushermoston toiminnot, joihin erotusdiagnostiikka osaltaan pohjautuu ja osteopaattimme ohjaa teidät tarvittaessa lääkärin tai muun terveysalan ammattilaisen hoitoon, jos kyseessä on epäily jatkotutkimuksia tai -hoitoja vaativasta tilasta.

Osteopaatti omaa myös laajan käsillä hoitamisen taidon, jota kutsutaan manuaaliseksi terapiaksi. Osteopaatti ei ole pelkästään "niksauttelia", mikä monella saattaa tulla ensiksi mieleen osteopatiasta. "Niksautus", eli manipulaatiohoito on vain yksi monista työkaluista, jota ortopedinen osteopatia soveltaa. Nivelmanipulaatioiden lisäksi osteopaattimme käyttävät hoidossanne nivelten mobilisaatiota ja lihasten, faskian (lihaskalvojen) sekä triggerpisteiden käsittelytekniikoita palauttaakseen kehonne luontaisen toiminnan ja kivuttomuuden. Tärkeä osa kokonaisvaltaista hoitoanne on myös terapeuttisen harjoittelun ohjaaminen, näin varmistetaan hoitotulostenne pysyvyys. Tämä pitää sisällään esimerkiksi venytyksiä, liikkeen kontrollin harjotteita sekä lihasten ja jänteiden kuormitustoleranssia lisääviä harjoitteita. Liike on lääke. Harjoitteet räätälöidään aina helposti toteutettaviksi, joten vahvistaaksenne kehoanne ei teidän tarvitse erikseen lähteä esimerkiksi kuntosalille.

Ortopedinen osteopatia tutkii ja hoitaa yleisimmin:

• akuuttia ja kroonista alaselkäkipua
  • akuuttia ja kroonista niskakipua
  • raajojen puutumista ja kipusäteilyä
  • olkapääkipua
  • polvikipua
  • lonkkakipua
  • kyynärpääkipua
  • lihaskipua
  • päänsärkyä
  • huimausta
  • leuka- ja purentakipua.

Esimerkkejä diagnooseista, joiden hoitoon ortopedinen osteopatia soveltuu:

• lanne- ja kaularangan Discus Prolapsi (välilevyn pullistuma)
  • fasettinivelten toimintahäiriö
  • TOS-syndrooma
  • whiplash-, eli niskanretkahdusvamma
  • olkapään impingement-syndrooma
  • kieräjäkalvoisinvaiva
  • hyvälaatuinen asentohuimaus ja niskaperäinen huimaus
  • jännityspäänsärky
  • niskaperäinen päänsärky
  • purentaelin-syndrooma
  • tenniskyynärpää.

Ettehän epäröi ottaa asiantuntijoihimme yhteyttä ja kysyä sopiiko ortopedinen osteopatia juuri teille hoitomenetelmäksi. Räätälöimme teille yksilöllisen, turvallisen ja tehokkaan hoidon.

Modern Movement Clinic -osteopaatit: